W nauce matematyki wykorzystujemy metodę prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej i E. Zielińskiej. Polega ona na wspomaganiu rozwoju umysłowego dzieci, zwłaszcza w zakresie kształtowania pojęć matematycznych, na ćwiczeniu odporności emocjonalnej dziecka oraz na budowaniu pozytywnego obrazu samego siebie.
Podczas zajęć wykorzystujemy wiele gier logicznych; bardzo lubianych przez chłopców. Dzięki temu uczymy uczniów myślenia, porównywania, skupiania uwagi na zadaniach trudniejszych i sposobu rozwiązywania o znacznym poziomie trudności. Już od najmłodszych lat staramy się stworzyć przyjemną atmosferę zdobywania nowych umiejętności i radzenia sobie ze stresem. Wykorzystujemy różne zabawy, dzięki którym matematyka staje się łatwiejsza i prostsza, a uczniowie mogą dociekać i szukać prawidłowych rozwiązań.
Szkoła ŻAGLE realizujemy projekt matematyka w działaniu. Polega ona na uczeniu się matematyki na konkretach wykorzystując do tego kostki, patyczki, koraliki i karty edukacyjne. Taka forma nauki pozwala uczniowi na samodzielne przeliczanie, porównywanie rozszerzanie zakresu liczenia, posługiwanie się liczebnikami, dodawanie, odejmowanie, szeregowanie, grupowanie, klasyfikowanie, składanie całości z części, wyszukiwanie prawidłowości, kodowanie, posługiwanie się symbolami.
Matematyka w działaniu wyrabia spostrzegawczość, wyrabia refleks i szybką orientację w tym co jest aktualnie ważne dla osiągnięcia celu. Dobór konkretnych treści typowych dla chłopców w zadaniach (typu samochody, sport itd.) jeszcze wyraźniej rozwijają pamięć, mowę, myślenie i chęć uczenia się matematyki.
Dawid Woźniakowski – nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej. Od 10 lat związany z ŻAGLAMI.. Ukończył pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną oraz animacje społeczno-kulturalne na Uniwersytecie Warszawskim.
Wykorzystywanie różnych technik podczas uczenia się matematyki pozwala na rozwijanie myślenie przyczynowo – skutkowe. Uczeń dokonuje planowania i przewidywania. Potrafi bardzo szybko przeliczać i udzielać poprawnych odpowiedzi.